> Skitsnack!


Idag fick jag reda på att jag är något av ett kontrollfreak.
Att jag kontrollerar min pojkvän och styr över vad han får och inte får göra.

Jag har tydligen förstört vänskaper på det här viset. Men hur ska jag kunna förstöra en vänskap som inte varit ömsesidig? Människor har fått höra det här. Kanske inte riktigt ett rykte men en lögn har spridits till människor runt omkring mig. Till dem som idag är mina vänner. Att dem faktiskt trodde på lögnerna. Trodde att jag var en bestämande bitch som hade min pojkvänns kulor i ett järngrepp. Vilka mer lögner har spridits? Jag har också blivit stämplad "Tjejen som aldrig ler"
Finns det människor som har hört att jag har tre bröstvårtor och ett ihopsytt anus? Jag som trodde att skitsnack och fjortisbeteende var över när man började på gymnasiet men där hade jag fel tydligen.

Och jag har ingen som helst aning om varför. Undra vad jag sagt eller gjort, då jag måste ha klivit ganska rejält på någons tår. Och jag vet också vems. Det förklarar också varför det varit så spänt, varför det varit så falskt. Skönt på ett sätt att jag inte längre behöver verka vara trevlig. För varför ska jag vara det? För att vara den som är mognast, vända andra kinden till och allt vad det heter?
 
Det är skrattretande! Men på samma sätt sårande, det kan jag inte ljuga om.