> Fantasy värld!

 
Det slog mig precis att jag borde söka hjälp. Jag slog på min älskade film Sagan om ringen som jag gör varje kväll. La mig ner tillrätta för att kunna slappna av till ljudet av sjungande dvärgar och dräpta orcher. Pampiga låtar och hjärtgripande scener. Jag är fast!
Men jag är nog inte ensam om att sitta och bita på naglarna och fortfarande förvånas av hur de egentligen kunde komma undan den där gången. Att mumla repliker är en standard sak som nära och kära helt enkelt fått acceptera. 

”You shall not pass” “My preciouss” “The tree is talking” “The one ring to rule them all” är ett urval av alla citat som filmerna och böckerna bjuder på.
Men vad är det som får mig att fastna för just Sagan om ringen triologin? Är det för att man sympatiserar för Frodo och hans enorma hundvalps ögon? För att majoriteten av skådespelarna är löjligt snygga. För att inte tala om kvinnorna i filmerna. Kan det vara så att jag och säkert många med mig önskar att man fick befinna sig i "middle earth" och bekämpa Mörkrets 
 
En vit och mäktig häxa som är bästa polare med Gandalf? Eller kanske en vacker alv som Arwen. Eller varför inte vara hobbiten som tog över efter Frodo? Man vet aldrig.
 
Men en sak vet jag och det är att jag aldrig kommer växa upp. Jag kommer tvinga mina barn att titta på triologin och dra ner dem i min fantasyvärld. Kanske blir det så illa att dem får namn efter karaktärerna i filmen?

Det får tiden utvinna, men man ska aldrig säga aldrig!