> Tattoo experience !

Okej, nu var det ett bra tag sen som jag skrev att jag skulle berätta om min tatuering. så jag tänkte göra det nu istället så det kommer bli ett relativt långt inlägg.
 
Jag har alltid velat ha en tatuering. Inte en tatuering som nödvändigtvis betyder något utan en helt vanlig tatuering. Jag hade en skiss på hur den skulle se ut men velade fram och tillbaka ifall jag skulle ha en text också. Det slutade med att min drömfångare fick vara utan text. Så när jag fyllde år fick jag tillräckligt mycket pengar för att kunna göra tatueringen.
2000:- plus/minus 200:- skulle det kosta för min.
Så den 8 april gick jag till House of pain och bokade en tid.
30 april blev datumet, Nu återstod det drygt tre veckors väntan!
 
 
Sen kom den 30e april. Jag hade tiden klockan 13.00 så jag fick skippa skolan och förberedelserna inför vår utställning på biblioteket.
Kommer ihåg att jag var så himla uppspelt och nästan sprang hem för att byta om till mer bekväma kläder när jag skulle ligga still ett bra tag.
När min tatuerare började raka mig på magen, sätta på stecilen och plastade in britsen som jag skulle ligga på började jag bli sjukt nervös. Jag hade nog varit grön om det var i en tecknad film/serie. Sen kom den där första rivande "smärtan" Jag komme ihåg att jag höll andan i början och spände magmusklerna vilket hjälpte litegrann!
 

Gjorde inte för ont i början men klart att det kändes.
Min mamma som också skulle tatuera sig fick agera fotograf för att uppdatera mig hur mycket han tatuerat.
För när jag frågade hur lång tid det skulle ta så svarade han med 1,5-2h vilket jag tyckte var mycket. När det gått så lång tid vinkade jag till mig mamma så att hon kunde fota och visa mig och då fick jag se att han inte ens börjat skugga!
 
 
och jag kan erkänna att det gjorde fruktansvärt ont att tatuera den övre delen som var på revbenen. Hade ont i flera dagar i själv bröstkorgen!!
Men jag tänkte att det kan ju inte ta så lång tid att skugga litegrann.. så jag låg där på britsen i totat fem timmar!
 

Jag var så utmatad i slutet.. kände mig som en nåldyna.
Låg och kved sista 45 minuterna. Fick lite bedövning men den började verka först när han hade tatuerat en stund.
Och som sagt efter fem timmar blev jag äntligen klar. Och då sprejar han på något skydd och säger att det kan svida lite. Sure, svida lite kan jag ta med tanke på att jag fick en rast på 5h! Men sved det liite? Nej det brände som het vatten. Var jätte pinsamt när jag kurrade ihop och kved av känslan.
Det sista han sa var att jag kanske kommer bli lite febrig. Jaha? Kul att vara små sjuk på valborg! Men som tur är kände jag inte av det.

Och så här är resultatet. Blev riktigt nöjd över den och jag har redan planer på andra och tredje omgången bläck och nålar! Jag var väldigt noga med skötseln och paranoid över att jag skulle få några infektioner och sånt. Men jag använde mig utav en tatueringssalva som fungerade perfekt!

En liten sammanfattning kanske?
Det gjorde ont på revbenen när nålen skrapade på benet.
Det var tre delar. Första delen gjorde ont eftersom huden/kroppen inte var van att ha en nål med bläck som rispar huden. Den dlen varade i ungefär 30 min. Sen kom man in i andra andningen kan man säga och då blev huden bedövad så att man kände ingenting. Inte alls på samma sätt som innan. Den här delen höll i sig  tills den sista 1,5 timmen då bedövningen släppte och svullnaden började. Inte alls skönt. Då ville man bara bli klar ock gå hem!