> I feel it in my bones

 
Tonerna från "For a little while" spelas samtidigt som ovädret utanför får fönsterna att skallra. Håret är i en enda stor röra. Tankarna snurrar åt alla möjliga håll och kanter. Blundar jag för en sekund kommer flashbacks fram. Flashbacks från allt möjligt. Stunder med dem jag tycker om allra mest till mysiga filmkvällar och roliga jobbstunder. Jag kan inte låta bli att le. Le åt tanken på hur jag mår. Jag ligger här i min obäddade säng och tar en sekund till att bara suga in livet. Njuta av det man har. Jag är hungrig på livet, jag vill ut och leva. Det är inte svårt att drömma sig bort till varmare breddgrader, tropisk miljö och att mötas av väderbitna människor. Människor som är ivriga att berätta om sina historier, sina erfarenheter. Men en sak i taget. Jag ligger här i min säng och hör hur musiken på min IPad byter från Johnossi till Noah and the whale. Det är ett år kvar tills jag tar studenten. Ett år kvar tills jag kommer ut till vuxenvärlden på riktigt. Men innan allt det händer så ska jag gå upp och göra mig en kopp av mitt söta te för att sedan försöka reda ut det värsta i håret innan jag kan krypa ner i sängen och låta barnet innuti mig komma ut och slå på en film att somna till.