• I'm underneath the tiger striped sky

 
 
"Ljuset sipprar in och väcker mig långsamt.
Jag ligger kvar, känner hur den friska luften från det öppna fönstret fläktar. 
Kyligt men friskt.
Jag ligger och lyssnar på ljuden utanför. Fåglarna som kvittrar, någon enstaka bil som kör förbi.
Kurrandet från Charlie alldeles intill och djupa andetag. Hans andetag.
Jag kisar mot ljuset och sträcker på mig.
Ljuset som aldrig hittar in i vår lilla lägenhet.
Jag låser upp telefonen som visar 04.35.
Muttrar något i likhet med typiskt

Jag vänder mig om och ser hur ett bröst reser sig upp och ned, nästan förtrollande men rytmiskt och lugnande.
En djup suck och jag dras in till hans famn. Vad drömmer han om?
Jag tittar upp, ett avslappnat ansikte med ett virrvarr av hår på huvudet. Ett pojkansikte.
Skrattrynkorna vid ögonen är borta, plutmunnen är lätt öppen och lätta snarkningar hörs. 
Jag drar fingrarna över hans kind och skägget kittlar mina fingertoppar. Jag kryper närmre och drar in ett djupt andetag och andas in lukten av honom, lukten av hem. Tryggt och varmt.
Jag blundar och låter mig sövas av hans djupa andetag.
Känner hur kroppen blir tyngre och tyngre tills jag inte längre kan skilja på vad som är verklighet och vad som är dröm"