> Old town



 
Länge sedan jag bloggade. Så det kan slumpa sig. Sitter just nu och ska börja göra klart mitt fördjupningsarbete i psykologi. Jag tycker att det är jätte intressant men jag är så jävla slarvig. Fy och skäms på mig. Jag kan faktiskt vara duktig i skolan. Har så fruktansvärd tur att jag har lätt för skolan. Tar jag mig tid och koncerntrerar mig ordentligt så får jag mina arbeten klara. Ska önska mig en ordentlig kalender eller vad man kallar det. Skriva in mina deadlines och dylikt. Det är inte alls roligt att sitta kvällen innan. Skulle jag verkligen klara av gymnasiet om jag inte gick på JB gymnasiet? Är jag för slapp? Är min skola dålig? Såna tankar snurrar runt i mitt huvud. Jag skulle verkligen gå in i väggen om jag gick på en plugg skola. Jag skulle inte orka ha fem olika lektioner på en dag. Två lektioner sen räcker det. I början av ettan på JB så tror jag att alla som höll handen på hjärtat skulle erkänna att man slumrade till i slutet på dagarna för att det var riktigt kämpigt att ha 3h matematik på en måndags eftermiddag. Är så fruktansvärt tacksam för att jag har det som jag har. Två lektioner a lá 3h. Förstående lärare och skön klass. Så fort mitt studiebidrag kommit ska 200:- till pappa och för resten ska jag investera mig i ett par ordentliga hörlurar och såklart en kalender så kommer det som är kvar av terminen vara lätt som en plätt!

Värt att tänka på!