1 September

Publicerad 2009-09-01 18:18:20 i Skolan, oyhes!,

"Vi år så glada idag att du har födelsedag, att du är född just idag oijlbroijl!"

Grattis till Hanna & Bonnie som fyller år idag!
23 och 14 år ^^,
Och om jag inte tar helt fel så fyller Alex i min förrförra klass oxå år idag!

Och på Torsdag fyller min Sebbe år!
För 15 dagar sen & 1 år sen så dog min älskade farmor som oxå skulle fylla år på Torsdag!
Och Fredag fyller favorit Theo år!


Skolan idag började med en film om tågolyckor!
Det var riktigt hämskt!!
Sen så var det en kille som hette Greger som berättade om sin olycka med tåg.

Kan berätta lite snabbt att han och hans kompisar var rätt så äventyrliga när dom var 15 år.
Och Han och hans kompis gick till det där stället med en massa tomma vagnar brevid Max i stan. (norrköping)
Det var vid sex - sju på kvällen en fuktig augusti kväll. Dom viste att det var farligt men dom var på tågtaken och det var inte ens 1,5 meterupp till dom livsfarliga linorna! Men de dom inte viste var att när det var fuktigt i luften så kunde elektriciteten i linona hoppa till något annat föremål som kom nära. Och i en sån där lina så är det 
16 000 volt.
Och det var just precis det som hände! Dom 16 000 volten hade hoppat till deras kroppar. ( DET LILLA HAN KOMMER IHÅG FRÅN OLYCKAN ) Han och hans bästa kompis hade ramlat ner på marken och hans kompis axel hade vridits till en onormal vinkel. Han såg hur sönder bränd hans bästa kompis var och tittade ner på sig själv och tänkte lugnt för sig själv att
" Nu dör jag, jag har överlevt så mycket riskfyllda äventyr men det här överlever jag inte " Och med ren-och-skär tur så kommer det en vakt som hade tänkt rasta hunden där eftersom han viste att det inte skulle vara någon annan där så han hade släppt lös sin hund och då sprang han och hittade Greger & hans bästa kompis.
Han var i chocktillstånd så han kände inte hur ont det gjorde. 70% av hans kropp hade brännskador och en handflata är 1 %
så när vakten hittade dom så kunde han prata och berätta vad han hette, vart han bodde osv.
Och han och hans bästa kompis fick flygas till uppsala eftersom dom är bäst på brännskador eller vad det var.
Och under 2 månader låg han nersövd för att det var för smärtsamt. Och under den tiden så hade dom aputerart hans båda ben för dom var så illa brända/skadade. Och hans bästa vän hade tyvärr dött under den tiden han var nersövd. Så han tillbringade 22 månader på sjukhuset och kom ut när han var drygt 17 år.

Det gjorde otroligt ont att sitta och lyssna
på hur hans liv förändrades och att hans bästa vän hade dött.
Ni kanske tänker att jag är fjollig som säger att det gjorde ont.
Men det gjorde värkligen ONT att lyssna på hans historia.
Jag skäms inte för att berätta att jag tjöt! Jag tjöt när jag fick höra det sjukt tragiska som hänt honom.
Han berättade att han älskade kampsport, skidor och andra aktiviteter som han inte kan göra nu..


Sen på hemkunskapen gjorde vi äppelpaj, redigt smaskigt (; !

Man kan nog säga att hela dagen varit som en känslomäsig berg-och-dal bana!

Men nu ska jag hitta något annat att göra så hejsålänge

xoxo
Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela