4 Oktober ♥

Publicerad 2009-10-04 15:11:55 i Mitt liv, !,

Hejhej hallå [[:

Nu vill jag att det ska bli den 20e på direkten!
Jag vill ha mina förtjänta pengar efts jag har hållt mitt rum städat och fint
Vill ha en ny header med (;
Ska höra med Becca om inte hon kan fixa en åt mig, hon har gjort värsta fina jue! ♥

Aah, men då undrar ni ju säkert vad jag har syslat med helda dagen idag.
Och jaa, jag har inte syslat med något annat än datorn faktiskt, eller ao, jag vaknade faktiskt vid elva så jag har inte hunnit göra något speciellt..
I morgon är det skola och det gillar vi INTE !!
Jag orkar inte gå till skolan något mer..
Till vilken nytta?
För att lära mig det jag behöver när jag är vuxen tänker ni säkert då.
Men jag kommer ändå sluta som alkis vid hörsalsparken!!
Jag är sämst på svenska, matte, engelska, teknik, NO och SO!
Det enda jag är bra på är att rita, och inte ens bra!
Jag är okej.
SÅ SKOLAN LIGGER LÅNGT NERE PÅ MIN VILL GÖRA LISTA!!
Men jag får väll ta och bita ihop ?

Jag vill skaffa mig ett bankkort med!
Eftersom du, (mamma) läser min blogg så kan du
läsa om hur jag får kort osv,
efts jag skulle säkert glömma något viktigt när
jag skulle berätta för dig och så är jag sämst på att förklara
Enjoj, !

Bank: SEB
Från vilken ålder kan ungdom ha bankkort hos er? Från 13 år.
Vad erbjuder ni för kort? Maestro, som är ett online-kort.
Kan man handla på Internet med kortet? Ja, så länge du har pengar på kontot.
Kostnad för uttag i bankomat i Sverige? 0 kronor för uttag i bankomat.
Kan man ta ut kontanter på andra håll än från bankomat? Nej.
Var kan jag använda kortet, och var funkar det inte? Kortet kan användas överallt där MasterCard accepteras.
Regler och begränsningar? Du måste ha pengar på kontot för att kunna använda kortet.
Kostnad för kortet? Barn/ungdomar mellan 13­-21 år får kortet utan kostnad. Andra kunder, över 21 år, som vill ha Maestro får betala 180 kr per år.
Kan villkoren skilja mellan olika orter? Nej.
Övrigt? Föräldrar (båda föräldrarna om de är förmyndare) kan ansöka om ett Maestro till sitt barn från det att barnet har fyllt 13 år. Kortet ansluts till ett privatkonto i barnets namn som föräldrarna ansöker om.
Varför ska man välja just ert kort? Det är ett internationellt MasterCard-kort som är giltigt på miljoner ställen över hela världen. Man kan själv välja design på sitt Maestro och även ladda sitt kontantkort för mobilen.

Källa: Kerstin Ottosson, informationschef SEB KortAB

wohow, kanske skriver något inlägg senare
Pusshej ;* ♥
Btw, 46 dagar kvar till New Moon uhuu ♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela